Serwis używa cookies

Dodany: 05 lutego 2013, uaktualniony: 15 lutego 2013

Badanie wpływu e-integracji na umiejętności cyfrowe, kompetencje i cele związane z integracją w ramach Europejskiej Agendy Cyfrowej

W ramach projektu badawczego MIREIA, koordynowanego i finansowanego przez Wspólnotowe Centrum Badawcze Komisji Europejskiej, Instytut Studiów Perspektyw Technologicznych (JRC-IPTS) we współpracy z Dyrekcją Generalną Komisji Europejskiej ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii realizuje ankietę on-line dotyczącą mierzenia wpływu podmiotów prowadzących działania z zakresu e-integracji na umiejętności cyfrowe, kompetencje i cele związane z integracją w ramach Europejskiej Agendy Cyfrowej.

Czytaj więcej...


Dodany: 18 kwietnia 2012, uaktualniony: 14 maja 2012

Dobre praktyki

W związku z aplikacją do Rządowego programu „Cyfrowa szkoła" wielu dyrektorów szkół podstawowych zastanawia się, w jaki sposób zaplanować proces unowocześnienia swojej placówki z zastosowaniem narzędzi informatycznych. Jaki powinien być plan działań? Co zrobić najpierw, a co można zrobić później? Jakiego rodzaju sprzęt najlepiej się sprawdza w zastosowaniach szkolnych? Jakich błędów należy unikać? To tylko niektóre pytania istotne dla dyrektorów szkół, zamierzających aplikować do programu.

Aby odpowiedzieć na te i wiele innych pytań, dotyczących zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole, warto przyjrzeć się dokonaniom szkół, które już wcześniej podjęły trud unowocześnienia swojej działalności i dzisiaj mogą posłużyć, jako przykłady dobrych praktyk w tym zakresie. Kontaktując się ze tymi szkołami warto pamiętać, że przekształcanie szkół do funkcjonalności szkół cyfrowych jest procesem otwartym, a rozwijająca się technologia umożliwia osiąganie coraz to nowych funkcjonalności. Stopień zaawansowania tych szkół w procesie unowocześniania może być różny, gdyż wynika z wielu różnych uwarunkowań, a zdobyte doświadczenia z pewnością mogą być pomocne w projektowaniu zmian w swoich szkołach.

Poniżej w znajdziecie Państwo kontakty do szkół z poszczególnych województw, które zgodziły się podzielić swoimi doświadczeniami, związanymi z rozwojem zastosowań nowoczesnych technologii w edukacji dzieci i młodzieży, ze wszystkimi zainteresowanymi.

Szkoły zostały umieszczone na liście dobrych praktyk na podstawie rekomendacji wojewódzkich koordynatorów programu „Cyfrowa szkoła".

Lista szkół będzie sukcesywnie uzupełniana po otrzymaniu kolejnych aplikacji od wojewódzkich koordynatorów programu.


Dodany: 19 kwietnia 2012, uaktualniony: 10 maja 2012

DOLNOŚLĄSKIE

Czytaj więcej...


Dodany: 19 kwietnia 2012, uaktualniony: 09 maja 2012

LUBELSKIE

Czytaj więcej...


Dodany: 19 kwietnia 2012, uaktualniony: 14 maja 2012

LUBUSKIE

Czytaj więcej...

© Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2012
Materiały publikowane w serwisie, w szczególności teksty, grafiki, zdjęcia, rysunki, utwory muzyczne, filmy, prezentacje i inne materiały dostępne w serwisie stanowią utwory chronione prawem autorskim. Korzystanie z tych materiałów jest możliwe wyłącznie w granicach dozwolonego użytku określonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, ze zm.), w szczególności przez instytucje oświatowe i szkoły w zakresie określonym w art. 27 i 28 tej ustawy.